For kommuner

>> INTROTILBUD <<

Få 6 måneders gratis brug af Børnebasen ved at tilmelde din kommune senest 31. december 2020!

Lige nu har du en unik mulighed for at opleve alle fordelene og skabe værdi for dig og din kommune igennem økonomiske besparelser, optimering af jeres arbejdsgange og hurtig, effektiv hjælp til jeres udsatte børn, unge og deres familier. 

Og vi sørger selvfølgelig for, at du og dine kolleger kommer godt i gang!

Kontakt Katrine (tel. 4257 0744) eller Pernille (tel. 4244 3216) og kom i gang med at bruge Børnebasen allerede i dag.

I får med Børnebasen et samlet overblik over al hjælp til børn, unge og familier!

Mangler din kommune et godt overblik over alle typer af sociale tilbud, både de forebyggende og de indgribende?

Med Børnebasen får du en platform, der samler alle sociale tilbud, der findes, både frivillige og private. Endvidere hjælper vi jer også med at organisere jeres interne tilbud i kommunen. Det betyder, at I nu har en helt unik mulighed for at holde styr på alle typer af sociale tilbud ét samlet sted!

Et abonnement til Børnebasen

Vi tilbyder et abonnement til din kommune, hvor alle jeres medarbejdere får adgang til en vidensplatform med over 1000 sociale tilbud – ikke bare i jeres lokalområdet, men i hele Danmark.

Vi sørger selvfølglig for, at alle de sociale tilbuds oplysninger opdateres løbende, så I har det bedste overblik.

 I abonnementet er følgende inkluderet:

– Overblik over relevant lovgivning på området

– Brush-up-møder, enten online eller fysisk

– Fuld telefonisk support alle hverdage kl. 9 – 15

– Månedlige rapportering om data og brugen af platformen

– Mulighed for at få organiseret jeres interne tilbud i platformen

Hvordan fungerer Børnbasen?

Når din kommune har købt et abonnement til Børnebasen, får alle medarbejdere adgang til Børnebasen. Derfter opretter medarbejderne en brugerprofil på www.boernebasen.dk, og logger ind. Så er vedkommende allerede igang, og kan søge efter præcist det sociale tilbud, der passer til den konkrete opgave.

Interne tilbud

Din kommune kan vælge at få jeres interne sociale tilbud ind i platformen, så I hjælper jeres medarbejdere med at have det fulde overblik over eksterne og interne sociale tilbud på én gang. Det er desuden muligt at jeres interne sociale tilbud bliver synlige for andre kommuner. På den måde har I en unik mulighed for at sælge til andre kommuner.

 

Avanceret filtrering og søgefunktion

Børnebasen hjælper dig som fagperson med nemt at finde det sociale tilbud, som matcher opgaven.

Ved hjælp af hurtig filtrering får du let adgang til et enestående overblik over sociale tilbud til børn, unge og familier.

Geografisk overblik

Børnebasen giver dig et hurtigt overblik over sociale tilbud i hele Danmark

Du kan dermed, hurtigt se på en geografisk inddelt liste eller på kort, hvilke sociale tilbud der er tæt på barnet, den unge eller familien.

Vidensplatform

Børnebasen indeholder opdaterede oplysninger om sociale tilbud, med detaljeret beskrivelse og relevante informationer som priser, kontaktoplysninger og ventetid.

Børnebasen indeholder desuden beskrivelser af den relevante lovgivning på området.

Sociale tilbud i Børnebasen

På Børnebasen finder du 52 forskellige typer af sociale tilbud. Listen udvides løbende, så vi sikrer at have alle typer af hjælp. 

Sociale tilbud på platformen:

Aflastning
Afrusning
Andre sociale tilbud
Arrangement/oplevelse
Bisidder
Bostøtte
Bolig
Brevkasse
Bydelsmødre
Børnefaglige undersøgelser  Chat/debatforum                             Coaching

 

 

Dagbehandling/skoletilbud
Døgninstitution
Familiebehandling
Familieinstitution
Familierådslagning
Ferielejr
Foredrag
Forældreevneundersøgelse
Fritidstilbud
Fysisk træning/behandling
Gruppetilbud
Julehjælp
Julemærkehjem
Juridisk rådgivning                                          Klubtilbud                             Konfliktmægling
Kontaktperson
Kost- og efterskole
Krisecenter
Kurser

Lektiehjælp
Læsetræning
Mentor
Netværk
Opholdssted
Overvåget samvær
Praktisk pædagogisk vejledning
Psykologisk rådgivning
Psykologiske undersøgelser
Rådgivning
Sikret institution
Skibsprojekt
Støtte til uddannelse og job
Støttet samværd
Tegnsprogstolk
Tolkebistand
Undervisning
Vidensbank
Værested
§54 støtteperson

Referencer

Marianne Kruse, Centerleder Faxe Kommune

“Børnebasen er et unikt arbejdsredskab for sagsbehandlerne til at skabe sig et hurtigt overblik over sociale tilbud til børn og unge.
Børnebasen matcher de kriterier, som sagsbehandler anfører i sin søgning, og er dermed et rigtig godt supplement til sagsbehandlers værktøjskasse i en travl hverdag. 
Børnebasen giver overblik og giver også bud på gratis sociale tilbud til børn og unge. Disse sociale tilbud kan være et vigtigt supplement til en presset børnefamilie. Faxe kommune kan klart anbefale brug af Børnebasen.”

Fordele for din kommune

Besparelser ved nem oversigt over gratis sociale tilbud

Medarbejderen vil hurtigt kunne finde frem til gratis sociale tilbud fra bl.a. foreninger og organisationer.

De bedst kvalificerede sociale tilbud til barnet, den unge eller familien

Medarbejderne får et fyldestgørende overblik over alle sociale tilbud på markedet, både interne og eksterne.

Gennemsigtighed af priser og kvalitet i markedet

På Børnebasen kan medarbejderen sammenligne sociale tilbud, både i forhold til kompetencer og priser.

Automatiserede rapporter og statistikker

Ved brug af Børnebasen kan kommunen få automatiserede tal over deres brug af sociale tilbud og budget.

Mersalg af interne sociale tilbud

Kommunens interne sociale tilbud kan også blive set af andre kommuner og dermed øge salg og vækst i deres egen kommune.

Fastholdelse af viden og løbende opdatering i afdelingen

Børnebasen sikrer bibeholdelse af viden i afdelingen, så nye medarbejdere kan træffe lige så kvalificerede valg som deres erfarne kolleger.


Tæt samarbejde mellem kommune og sociale tilbud

Når medarbejdere får overblik over flere sociale tilbud, medfører det et bredere og mere smidigt samarbejde mellem kommunen og de sociale tilbud.


Administrative opgaver lettes

Medarbejdere sparer administrativ tid, da Børnebasen genererer ansættelseskontrakter med forudindtastede oplysninger om kommunen og det sociale tilbud.

Effektiv og tidsbesparende sagsbehandling

Sagsbehandlingen bliver afbureaukratiseret, og medarbejderen vil få frigivet op til 75% af den tid, der i dag går med at finde sociale tilbud.

Implementering

Det kræver minimal oplæring at anvende Børnebasen, hvorfor afdelingen ikke får brug for ekstra ressourcer til implementeringen.

 Samarbejdet

Ønsker du at komme i gang med alle Børnebasens fordele i din afdeling?

Vi tilbyder at afholde et kickoff-møde i afdelingen, hvor vi viser en demo af Børnebasen og holder et oplæg om brugen af platformen.

Medarbejderne medbringer deres bærbare til mødet og får med det samme mulighed for at oprette et brugerlogin og gå i gang med at anvende Børnebasen. 

Online kickoff

Arbejder dine medarbejdere hjemme, er det også muligt at lave et kickoff-møde online. Vi fremsender desuden materiale om Børnebasen og vejledning til at oprette et brugerlogin.

Du er velkommen til at kontakte Katrine Falkenberg for at høre nærmere på mail@boernebasen.dk eller på tlf. 51 92 70 96.

Priser

For at få adgang til Børnebasen, køber din kommune et abonnement som giver adgang til alle de medarbejder i ønsker. 

Udfyld venligst dine kontaktoplysninger og kort om jeres ønsker.  Så sender vi en pris.

Til fagpersoner i organisationer eller private virksomheder      Arbejder du som fagperson i det private eller i anden instans end kommuner, så har du også mulighed for at få adgang til Børnebasen. Udfyld kontaktformularen med en kort besked om dit ønske. Så høre du fra os.

Har du spørgsmål til ovenstående, er du meget velkommen til at kontakte os på mail@boernebasen.dk eller på tlf. nr. 42570744.

Kontakt os for tilbud