FAQ

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL (FAQ)

Hvordan adskiller Børnebasen sig fra andre søgeplatforme

Børnebasen samler hele området og giver medarbejderen i kommunen overblik over indgribende og forebyggende sociale tilbud på én gang.
Derudover kan kommuner også vælge at få deres interne sociale tilbud registreret på Børnebasen.

Andre søgeplatforme specialiserer sig typisk inden for et enkelt område, f.eks. anbringelsesområdet og andre indgribende foranstaltninger.

Vores sociale tilbud har kunder nok og er oprettet på andre søgeplatforme, så hvorfor være oprettet på Børnebasen også?

Ved at være oprettet på Børnebasen er I med til at forbedre hjælpen til udsatte børn, unge og familier, sikre bedre overblik og frigive flere ressourcer hos kommunerne, samt øge synligheden og kendskabet til flere sociale tilbud.

Hvad koster det at være oprettet på Børnebasen?

Det er gratis. Det er blot vigtigt, at I holder jeres sociale tilbudsinformation og kontaktoplysninger opdaterede.

Hvad har sociale tilbud adgang til i Børnebasen?

sociale tilbud har adgang til deres egen profil og forhåndsvisningen af den. Det er ikke muligt at se selve søgeplatformen, da den er udviklet til kommuner, men man kan se en video af søgeværktøjet i brug her på hjemmesiden.

Hvordan er Børnebasen finansieret?

Børnebasen er en privat virksomhed, som finansieres via brugerbetaling.